عنوان مقاله | نام مجله یا نشریه | سال و شماره مجله و شمارۀ صفحه | تاریخ انتشار |
اصول و آموزه های تربیتی در اشعار پروین اعتصامی | ماهنامۀ پیوند (وزارت آموزش و پرورش) | شمارۀ پیاپی 506، 507 و 508، 10-15 | زمستان 1402 |
فرزند آوری امری اختیاری است، اما فرزندپروری الزامی است | فصلنامۀ پیام مادر | شمارۀ پیاپی 22، 24-25 | تابستان 1402 |
مادران و پدران دانا؛ فرزندان سالم و توانا | رشد آموزش خانواده | شماره و صفحه: 4، 3، 4-7 | بهار 1402 |
اضطراب اجتماعی در نوجوانان و نقش رسانه های اجتماعی | ماهنامۀ پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شمارۀ پياپی 494، 44، 4، 11-14 | مهر 1401 |
پرسشنامۀ خود ارزیابی انتظارهای همسران از یکدیگر | فصلنامۀ پيام مادر | شمارۀ پياپی 21، 6-9 | بهار 1401 |
دويست و پنجاه اصطلاح رايج در روان شناسی کودکان استثنايی | فصلنامۀ کوکان استثنايی (وزارت آموزش و پرورش) | شماره و صفحه: 22، 1، 7-16 | بهار 1401 |
با هم خواندن: اهمیت کتاب خواندن تعاملی و مشارکتی برای کودکان پيش دبستانی | ماهنامۀ پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شمارۀ پياپی 491 و 492، 44، 1 و2، 17-20 | فروردين و ارديبهشت 1401 |
فرزندپروری خردمندانه، چگونه؟ هفت رهنمود مهم برای مادران و پدارن | ماهنامۀ پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شمارۀ پياپی 489، 43، 8، 10-13 | بهمن 1400 |
اصول همدلی، همفکری، همراهی، همکاری و هماهنگی در خانواده | ماهنامۀ پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شمارۀ پياپی 488، 43، 7، 12-14 | دی 1400 |
مشکلات رفتاری کودکان و کاربرد روش حل مساله | ماهنامۀ پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شمارۀ پياپی 486، 43، 5، 14-10 | آبان 1400 |
چگونه اعتماد به نفس فرزندان خود را تقويت کنيم؟ (بخش دوم) | فصلنامۀ پيام مادر | شمارۀ پياپی 19، ص 12-14 | پاييز 1400 |
چگونه اعتماد به نفس فرزندان خود را تقويت کنيم؟ (بخش اول) | فصلنامۀ پيام مادر | شمارۀ پياپی 18، ص 8-11 | تابستان 1400 |
اثربخشی آموزش هوش هیجانی بر مولفه های سازگاری اجتماعی دختران نوجوان تک والدی با مشکلات هیجانی و رفتاری. | فصلنامۀ دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی | شمارۀ پیاپی 83، 22، 1، 79-92 | بهار 1400 |
رازهای موفقيت: بررسی نقش مادران و پدران با تکيه بر خودشناسی و خودباوری. | ماهنامۀ پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شمارۀ پیاپی 482 و 483، 43، 1و2، 20-23 | فروردين و ارديیهشت 1400 |
بهزیستی روانی: تامين بهداشت روانی خانواده، در دوران کرونا، چگونه؟ | ماهنامۀ پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شمارۀ پیاپی 479، 42، 7، 22-25 | دی 1399 |
چهل و يک نکتۀ مهم پيرامون برقراری رابطۀ موثر با فرزندان | فصلنامۀ پيام مادر | شمارۀ پیاپی 16، 8-9 | پاييز 1399 |
واکاوی نگرش اوليا نسبت به ازدواج فرزندان دارای اتیسم | رويش روان شناسی | شمارۀ پیاپی 53، 9، 8، 123-130 | آبان 1399 |
عصاداران سفيد: مادران و پدران دارای فرزند با آسيب بينايی به چه مهارت هايی نياز دارند؟ (بخش دوم) | ماهنامۀ پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شمارۀ پیاپی 477، 42، 5، 14-16 | آبان 1399 |
آسيب بينايی: مادران و پدران دارای فرزند با آسيب بينايی به چه شناخت هايی نياز دارند؟ (بخش اول) | ماهنامۀ پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شمارۀ پیاپی 476، 42، 4، 14-17 | مهر 1399 |
نيازسنجی آموزشی و حمايت اجتماعی مادران دارای کودکان با نشانگان داون به منظور طراحی برنامه ای جامع برای آموزش مادران | فصلنامۀ کودکان استثنايی | شمارۀ پیاپی 76، 20، 2، 77-78 | تابستان 1399 |
مقايسۀ نگرش معلمان عادی و ويژه نسبت به دانش آموزان با نيازهای ويژه و آموزش فراگير و شناسایی عوامل مرتبط با نگرش آنان | فصلنامۀ تعليم و تربيت | شمارۀ پیاپی 142، 36، 2، 91-108 | تابستان 1399 |
مهمترين مهارت مادران و پدران: برقراری رابطۀ مطلوب با فرزندان | فصلنامۀ پيام مادر | شمارۀ پياپی 15، 12-14 | تابستان 1399 |
اثربخشی مشاورۀ گروهی مبتنی بر پذيرش و تعهد بر تنظيم هيجان زنان آسيب ديده از خيانت زناشويی. | فصلنامۀ مددکاری اجتماعی | شمارۀ پیاپی 31، 9، 1 ، 32-39 | بهار 1399 |
اثربخشی آموزش برنامۀ امیدبخشی بر ارتقای سلامت روانی و کاهش فرسودگی تحصیلی دانش آموزان تيزهوش | فصلنامۀ سلامت روان کودک | 7، 1، 128-140 | بهار 1399 |
هفتاد ويژگی خانوادۀ موفق | نشريۀ پيوند | شمارۀ پياپی 473 و 474، 42، 1و2، 18-21 | فروردين و ارديبهشت 1399 |
نشانه های اضطراب: بررسی ناخن جويدن در کودکان و نوجوانان؛ رهنمودهايی برای والدين | نشريۀ پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شمارۀ پياپی 471، 41، 8، 22-25 | بهمن 1398 |
طراحی برنامۀ بازی درمانی شناختی-رفتاری خانواده محور برای دانش آموزان با اختلال نارسايی توجه و فزون کنشی (بيش فعالی) و اثربخشی آن بر نشانه های اين اختلال | مجلۀ مطالعات ناتوانی | 9، 113، 1-9 | آذر 1398 |
آيا شما با هدف های تعليم و تربيت آشنايی داريد؟ (بخش دوم) | نشريۀ پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شمارۀ پياپی 468، 41، 5، 8-10 | آبان 1398 |
آيا شما با هدف های تعليم و تربيت آشنايی داريد؟ (بخش نخست) | نشريۀ پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شمارۀ پياپی 467، 41، 4، 6-8 | مهر 1398 |
اثربخشی تقويت تفکيکی رفتارهای ناهمساز بر کاهش رفتارهای بيش فعالی دانش آموزان دارای کم توانی ذهنی | فصلنامۀ کودکان استثنايی (وزارت آموزش و پرورش) | 19، 2، 111-124 | تابستان 1398 |
اثربخشی آموزش خود نظارتی توجه بر عملکرد تحصيلی و توجه در دانش آموزان با مشکلات خواندن | مجلۀ ناتوانی های يادگيری (دانشگاه محقق اردبيلی) | 8، 4، 27-54 | تابستان 1398 |
پدر و مادر دانا؛ فرزندان سالم و توانا | فصلنامۀ پيام مادر (وابسته به بنياد مادر) | شمارۀ پياپی 12، 26-29 | بهار 1398 |
اثربخشی مشاورۀ گروهی مبتنی بر پذيرش و تعهد بر احساس تنهايی زنان آسيب ديده از خيانت زناشويی | فصلنامۀ پژوهش های کاربردی روان شناختی (دانشگاه تهران) | 10، 1، 73-82 | بهار 1398 |
نيازسنجی دانش آموزان با استعداد و تيزهوش: موردپژوهی يک آزمايشگاه آموزش مجازی در يک مدرسۀ راهنمايی روستايی | رويش روان شناسی | شمارۀ پياپی 34، 8، 1، 117-136 | فروردين 1398 |
ترس و اضطراب در دانش آموزان تيزهوش: رهنمودهايی برای والدين و معلمان | نشريۀ پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شمارۀ پياپی 464 و 465، 41، 1 و 2، 12-16 | فروردين و ارديبهشت 1398 |
اثربخشی آموزش برنامۀ ارتباط بدون خشونت بر تعامل مادر-کودک در مادران با کودک کم توان ذهنی | فصلنامۀ توانبخشی (دانشگاه علوم بهزيستی و توانبخشی) | 20، 1، 40-51 | بهار 1398 |
پدر و مادر عزيز، شما از کدام سبک فرزندپروری استفاده می کنيد؟ | فصلنامۀ پيام مادر (وابسته به بنياد مادر) | شمارۀ پياپی 11، 16-19 | زمستان 1397 |
بررسی اثربخشی برنامۀ تعامل والد-کودک بر ميزان تنيدگی مادران کودکان آهسته گام با مشکلات رفتاری و کاهش مشکلات رفتاری کودکان | فصلنامۀ توانمندسازی کودکان استثنايی | 9، 4، 103-114 | زمستان 1397 |
ضرورت پيوستن به نهضت عادی سازی: دانش آموزان تيزهوش و آموزش فراگير؛ چرا؟ | نشريۀ پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شمارۀ پياپی 461، 40، 7، 37-40 | دی 1397 |
اصل هماهنگی عاملان تربيتی در خانه و مدرسه | فصلنامۀ پيام مادر (وابسته به بنياد مادر) | شمارۀ پياپی 10، 26-27 | پاييز 1397 |
ويژگی های روان سنجی مقياس ميزوفونيای آمستردام | فصلنامۀ علمی-پژوهشی روان سنجی (دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رودهن) | 7، 26، 67-86 | پاييز 1397 |
تقويت اعتماد به نفس در کودکان؛ چگونه؟ | نشريۀ پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شمارۀ پياپی 458، 40، 4، 8-11 | مهر 1397 |
رابطۀ تحرک و جهت يابی با استفاده از عصای سفيد با سلامت روانی و خصلت های شخصيتی در افراد با آسيب بينايی | فصلنامۀ کودکان استثنايی (وزارت آموزش و پرورش) | (شمارۀ پياپی 68)، 18، 2، 99-112 | تابستان 1397 |
برقراری رابطۀ مطلوب با فرزندان؛ چرا و چگونه؟ | نشريۀ پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | 454، 38، 9، 43-44 | اسفند 1396 |
اثربخشی برنامۀ آموزش پذيرش و تعهد بر پذيرش کودکان اتيستيک توسط مادران | مجلۀ روانشناسی | شمارۀ پياپی 84، 21، 4، 384-397 | زمستان 1396 |
اثربخشی بازی های شناختی بر بهبود مهارت های کارکرد اجرايی و رياضی کودکان پيش دبستانی در معرض خطر برای مشکلات رياضی | مجلۀ مطالعات ناتوانی | 7، 1-9 | اسفند 1396 |
مقايسۀ افسردگي و اضطراب دانشآموزان با آسيب بينايی در موقعيتهای آموزشی روزانه و شبانهروزي | فصلنامۀ کودکان استثنايی (وزارت آموزش و پرورش) | 17، 3، 41-51 | پاييز 1396 |
آغازی شيرين: چند توصيه به مادران، پدران و معلمان کلاس اولی ها (بخش دوم) | نشريۀ پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شمارۀ پياپی 450، 12-13 | آبان 1396 |
آغازی شيرين: چند توصيه به مادران، پدران و معلمان کلاس اولی ها (بخش اول) | نشريۀ پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شمارۀ پياپی 449، 43-45 | مهر 1396 |
ضرورت آموزش خانواده و توجه به نقش تعليم و تربيت | نامۀ شورا (دبير خانۀ شورای عالی انقلاب فرهنگی) | شمارۀ پياپی 110، 45-51 | مهر 1396 |
رابطۀ کيفيت خواب با کيفيت زندگی افراد سالمند در ناحيۀ تهران | فصلنامۀ روان شناسی پيری (دانشگاه رازی) | 3، 2، 107-114 | تابستان 1396 |
هدف های برنامۀ درسی جهت يابی و تحرک در ايران و آمريکا (ويژۀ افراد نابينا و کم بينا) | دو فصلنامۀ نظريه و عمل در برنامۀ درسی (دانشگاه خوارزمی) | 5، 9، 193-214 | بهار و تابستان 1396 |
اثربخشی روان درمانی مبتنی بر غنی سازی روابط درون خانوادگی بر مهارت فرزندپروری مادران و نشانه های بالينی کودکان با اختلال رفتاری | مطالعات روان شناختي،دانشكده علوم تربيتي و روا نشناسي دانشگاه الزهرا | دوره 13 / شماره 1 | بهار 1396 |
اصل اختصاص دادن زمان با کيفيت برای تعامل با فرزندان | نشريۀ پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شمارۀ پياپی 448، 3-8 | خرداد 1396 |
اثربخشی آموزش مهارتهای تاب آوری مبتنی بر معنويت | فصلنامۀ توانمندسازی کودکان استثنايی (دانشگاه تهران) | 20، 7، 60-75 | زمستان 1395 |
اثربخشی آموزش مهارت های خودنظارتی توجه بر افزايش توجه در دانش آموزان با مشکلات خواندن | نشريۀ تعليم و تربيت استثنايی (وزارت آموزش و پرورش) | شمارۀ پياپی 143، 16، 6، 5-13 | بهمن و اسفند 1395 |
مادر موفق کيست؟ (بخش دوم) | نشريۀ پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شمارۀ پياپی 445، 12-14 | اسفند 1395 |
مادر موفق کيست؟ (بخش اول) | نشريۀ پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شمارۀ پياپی 444، 3-7 | بهمن 1395 |
گراميداشت استاد دکتر علی شريعتمداری: استادی بر مدار شريعت، علم، تعهد و اخلاص | نشريۀ پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شمارۀ پياپی 444، 41-42 | بهمن 1395 |
اصول فرزندپروری: اصل همدلی کردن با فرزندان (بخش دوم) | نشريۀ پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شمارۀ پياپی 443، 4-7 | دی 1395 |
رابطۀ بين مولفه های بخشايش گری با رضايت زناشويی در مادران دارای کودکان با نارسايی های رشدی و هوشی. | فصلنامۀ پژوهش های کاربردی روان شناختی | دورۀ 7، شمارۀ 3، 103-113 | پاييز 1395 |
اصول فرزندپروری: اصل همدلی کردن با فرزندان (بخش اول) | نشريۀ پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شمارۀ پياپی 442، 4-8 | آذر 1395 |
اثربخشی برنامۀ آموزش مهارت های پایۀ ریاضی بر پیشرفت ریاضی کودکان با عملکرد پایین از نظر مهارتهای حافظۀ فعال و پیش ریاضی | فصلنامۀ مطالعات پيش دبستان و دبستان (دانشگاه علامه طباطبايی) | 2، 5، 85-102 | پاييز 1395 |
چند توصيه به پدران و مادران برای بهبود تغذيۀ فرزندان | نشريۀ پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شمارۀ پياپی 441، 3-7 | آبان 1395 |
اصول فرزندپروری: اصل گوش دادن فعال به صحبت های فرزندان | نشريه پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شمارۀ پياپی 440، 5-11 | مهر 95 |
اثربخشی آموزش مهارتهای تابآوری مبتنی بر معنويت اسلامی بر سلامت روانی و تابآوری معنوی در مادران با کودکان آهسته گام (کمتوان ذهنی) | ارمغان دانش (فصلنامۀ علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی ياسوج)، | 112، 21، 5، 492-512 | مرداد 1395 |
اثربخشی تمرينات حسی-حرکتی بر مهارتهای حرکتی، اجتماعی، تعاملی و رفتارهای قالبی در کودکان دارای اختلالهای طيف اتيسم | فصلنامۀ تحقيقات علوم رفتاری (دانشگاه علوم پزشکی اصفهان) | 14، 2، 219-228 | تابستان 1395 |
مقايسۀ پيشرفت تحصيلی در دانش آموزان ابتدايی مبتلا و غير مبتلا به اختلال کاستی توجه و بيش فعالی | فصلنامۀ سلامت روانی کودک | دورۀ 3، شمارۀ 2، 31-39 | تابستان 95 |
طراحی برنامۀ آموزشی هوش هيجانی و مطالعۀ اثربخشی آن در کاهش مشکلات رفتاری نوجوانان تک والد با مشکلات هيجانی و رفتاری | فصلنامۀ پژوهش های کاربردی روان شناختی (دانشگاه تهران) | دورۀ 7، شمارۀ 2، 49-67 | تابستان 95 |
مقايسۀ دانش آموزان دارای و بدون ناتوانی يادگيری در موقعيت های اجتماعی دشوار | فصلنامۀ کودکان استثنايی (وزارت آموزش و پرورش) | دورۀ 16، شمارۀ 1، (پياپی 59)، 33-42 | بهار 1395 |
رابطۀ کيفيت خواب با افسردگی در افراد سالمند در سه ناحيۀ شهر تهران | فصلنامۀ سالمند (دانشگاه علوم بهزيستی و توانبخشی) | دورۀ 11، شمارۀ 1، 72-79 | بهار 1395 |
تاثير آموزش شوخ طبعی بر سازگاری زناشويی و بهزيستی روان شناختی معلمان و دبيران زن شهرستان اردستان | فصلنامۀ مطالعات روان شناختی (دانشگاه الزهرا) | دورۀ 12، شمارۀ 1، 85-105 | بهار 1395 |
چهل عامل تهديد کنندۀ سلامت خانواده | نشريه پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شمارۀ پياپی 439، 7-12 |
خرداد 1395 |
انواع تکليف درسی و ويژگی های تمرين و مشق شب | رشد تکنولوژی آموزشی (وزارت آموزش و پرورش) | 31، 8، 41-43 | اردیبهشت 95 |
نيازسنجی آموزشی دانش آموزان ناشنوای هنرستانی | فصلنامۀ علوم روانشناختی | 14 (شمارۀ پياپی 56)،582-596 | زمستان 1394 |
کتابشناسی فرهنگهای روانشناسی، علوم تربیتی و زمینه های وابسته | پژوهشهای روانشناختی | دوره 18 شماره 2 139-141 |
زمستان 1394 |
اصول فرزند پروری: اصل پرهيز از برچسب زدن به فرزندان (بخش دوم) | نشريه پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شماره پیاپی 435، 4-7 |
بهمن 1394 |
اصول فرزند پروری: اصل پرهيز از برچسب زدن به فرزندان (بخش اول) | نشريه پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شماره پیاپی 434، 6-9 |
دی 1394 |
ویژگیهای روان سنجی پرسشنامه هوشبهر هیجانی بار - آن فرم بلند ویژه نوجوانان | فصلنامۀ پژوهش در نظام های آموزشی | شمارۀ پياپی 30،7-26 | پاییز 1394 |
چند توصيه به زنان: آيين شوهرداری | نشريه پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شماره پیاپی 433، 10-11 |
آذر 1394 |
والدين و اختلال اضطرابی در کودکان: چند توصيه برای پيشگيری (بخش دوم) | نشريه پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شماره پیاپی 432، 8-11 |
آبان 1394 |
والدين و اختلال اضطرابی در کودکان: شيوع و نشانه شناسی (بخش اول) | نشريه پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شماره پیاپی 431، 12-17 |
مهر 1394 |
نیاز سنجی حمایت اجتماعی مادران کودکان در خود مانده | فصلنامۀ رویش روان شناسی | سال چهارم، شمارۀ دوم، شمارۀ پياپی 11، 3-22 | تابستان 1394 |
اصول فرزند پروری: اصل محبت و سبکهای فرزند پروری | نشريه پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شماره پیاپی 429-430، 10-15 | تابستان 1394 |
اثر بخشی آموزش مهارتهای تاب آوری بر میزان تاب آوری و مولفه های آن در خواهران و برادران کودکان دارای نشانگان داون | فصلنامۀ کودکان استثنايی (وزارت آموزش و پرورش) | 15، 2 (شمارۀ پياپی 56)، 5-17 | تابستان 1394 |
نيازسنجی پيش حرفه ای برای دانش آموزان کم توان ذهنی | ماهنامۀ تعليم و تربيت استثنايی | سال 15، شمارۀ پياپی 132، 4، 23-32 | تیر 1394 |
معلم موفق کیست؟ | نشريه پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شماره پیاپی 428، 10-15 | خرداد 1394 |
اصول فرزند پروری: اصل هماهنگی عاملان تربیتی | نشريه پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شماره پیاپی 426-427، 18-20 | فروردین و اردیبهشت 1394 |
رابطه رضایت زناشویی و سلامت روانی در مادران دارای فرزندان مبتلا به مشکلات عاطفی و رفتاری | مجله علوم روانشناختی | دوره سیزدهم شماره 52 | زمستان 1393 |
تاب آوری در خواهران و برادان کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه | فصلنامۀ تحول روان شناسی کودک | شماره 1- ، 47-60 | زمستان 1393 |
چرا برقراری رابطه انسانی با فرزندان اهمیت دارد؟ | نشريه پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شمارۀ پياپی 425 5-7 |
اسفند 1393 |
طراحی برنامه مداخله ای مبتنی بر آموزش بازداری پاسخ و بررسی اثر بخشی آن بر نشانه های اختلال نارسایی توجه - بیش- فعالی | فصلنامۀ روان شناسی افراد استثنايی (دانشگاه علامه طباطبايی) | شمارۀ پياپی 16، 4، 75-94 | زمستان 1393 |
ضرورت آشنایی مادران و پدران با اصول فرزند پروری 1 | نشريه پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شمارۀ پياپی 423 7-14 |
دی 1393 |
اثر بخشی آموزش بازداری پاسخ بر حافظه فعال دانش آموزان با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی | فصلنامه توانبخشی | دورۀ 15، شمارۀ 4، 12-20 | زمستان 1393 |
چند پرسش در باره مشق شب | نشريه پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شمارۀ پياپی 421 7-10 |
آبان 1393 |
دانش آموزان با نیازهای ویژه و آموزش فراگیر : نقش اولیا و مربیان 1 | نشريه پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شمارۀ پياپی 420 7-14 |
مهر 1393 |
شما از همسرتان چه انتظارهایی دارید؟ | نشريه پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شمارۀ پياپی و 417 418، 419، 13-18 | تابستان 1393 |
بررسي اثربخشي درمان نوروفيدبك بر بازداري رفتاري و تکانشگري دانش آموزان داراي اختلال کاستي توجه و بيش فعالي | فصلنامه کودکان استثنایي | 14,1, | تابستان 1393 |
روشهای اصلاح رفتار کودکان | نشريه پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شمارۀ پياپی و 415 414، 16-21 | فروردین و اردیبهشت1393 |
خانواده و کودک با ناتوانی يادگيری (بخش دوم) | نشريه پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شمارۀ پياپی 413، 17-22 | اسفند 1392 |
خانواده و کودک با ناتوانی يادگيری (بخش اول) | نشريه پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شمارۀ پياپی 412، 8-13 | بهمن 1392 |
وادیهای شناخت: توانايی در دانايی است | نشريه پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شمارۀ پياپی 411، 8-11 | دی 1392 |
اثربخشي برنامه هاي آموزش بازداري پاسخ و حافظه فعال بر بهبود مهارتهای اجتماعي كودكان با اختلال كاستي توجه و بيش فعالي | مجله مطالعات روان شناختي دانشگاه الزهرا (س) | 9، 4، 9-29 | زمستان 1392 |
اثربخشي آموزش تاب آوري بر سلامت رواني خواهران و برادران كودكان با نشانگان داون | مجله تحقيقات علوم رفتاري (دانشگاه علوم پزشکی اصفهان) | 11، 5، 1-12 | پاييز 1392 |
مشاوره با والدین کودکان پرخاشگر: راهبردهای درمانی (بخش دوم) | نشریۀ پیوند (وزارت آموزش و پرورش) | شمارۀ پیاپی 409، 3-7 | آبان 1392 |
مشاوره با والدین کودکان پرخاشگر (بخش اول) | نشریۀ پیوند (وزارت آموزش و پرورش) | شمارۀ پیاپی 405 و 406 و 407، 64-69 | تابستان 1392 |
آموزش هوش هیجانی و اثر بخشی آن بر دانشآموزان با آسیب بینایی | فصلنامۀ روانشناسی افراد استثنایی (دانشگاه علامه طباطبایی) | 3، 10، 1-20 | تابستان1392 |
بررسی اثربخشی کتاب بریل شنیداری-لمسی بر عواطف مثبت کودکان دارای نارسایی بینایی | مجله علوم روانشناختی | شمارۀ پياپی 46، 12، 187-203 | تابستان 1392 |
پارادایمهای حاکم بر تربیت ویژه از منظر جامعه شناسی علم | پژوهشنامۀ مبانی تعليم و تربيت (دانشگاه فردوسی مشهد) | 3، 1، 111-136 | بهار و تابستان 1392 |
اثربخشی داستانهای اجتماعی بر مشکلات رفتاری کودکان اتیستیک با عملکرد بالا | فصلنامۀ پژوهشهای کاربردي روانشناختی (دانشگاه تهران) | 4، 1، 39-54 | بهار 1392 |
شناسایی مهارتهای اجتماعی مورد نیاز دانش آموزان عقب ماندۀ ذهنی برای برنامهریزی درسی مهارتهای اجتماعی | مجله مطالعات روانشناختی دانشگاه الزهرا (س) | 9، 1، 39-67; | بهار 1392 |
سبک زندگی و ویژگیهای خانوادۀ سالم | نشریۀ پیوند (وزارت آموزش و پرورش) | شمارۀ پیاپی 402و403، 11-16 | فروردين و ارديبهشت 1392 |
تاثیر آموزش مهارتهای اجتماعی بر مهارتهای زندگی روزمرۀ دختران با نشانگان داون | فصلنامۀ توانبخشی (دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی) | (شمارۀ پیاپی 55)، 13، 5، 114-120 | زمستان1391 |
اصول برقراری ارتباط با نوجوان (بخش سوم) | نشریۀ پیوند (وزارت آموزش و پرورش) | شمارۀ پیاپی 401، 7-12 | اسفند 1391 |
اهمیت و ضرورت برقراری رابطۀ انسانی با نوجوانان و هفت اصل مهم(بخش دوم) | نشریۀ پیوند (وزارت آموزش و پرورش) | شمارۀ پیاپی 400، 6-10 | بهمن1391 |
توجه به ضرورت آموزش خانواده و پنج اصل برقراری ارتباط با نوجوان(بخش اول) | نشریۀ پیوند (وزارت آموزش و پرورش) | شمارۀ پیاپی 399، 11-16 | دی1391 |
کودکان دیرآموز چه کسانی هستند و والدین آنان چه وظایفی دارند؟ | نشریۀ پیوند (وزارت آموزش و پرورش) | شمارۀ پیاپی 398، 4-8 | آذر1391 |
شناسایی نقش عوامل تنشزای دوران بارداری در ابتلای کودکان به اختلال کاستی توجه و بیشفعالی | فصلنامۀ روانشناسی افراد استثنایی (دانشگاه علامه طباطبایی) | 2، 8، 1-19 | زمستان1391 |
طراحی راهنمای برنامۀ درسی مهارتهای پيشحرفهای برای دانشآموزان با ناتوانی هوشی در دورۀ ابتدايی | پژوهشهای برنامۀ درسی (دانشگاه شيراز) | 2، 1، 1-30 | پائيز و زمستان 1391 |
اهمال کاری چیست؟ و اهمال کار کیست؟ | نشریۀ پیوند (وزارت آموزش و پرورش) | شمارۀ پیاپی 397، 20-24 | آبان1391 |
شناسایی مهارتهای اجتماعی مورد نیاز دانش آموزان کمتوان ذهنی در محیط کلاس درس | فصلنامه مطالعات برنامۀ درسی (انجمن مطالعات برنامۀ درسی ایران) | 7، شمارۀ پیاپی 25، 95-114 | تابستان1391 |
تعلیم و تربیت چیست؟ | نشریۀ پیوند (وزارت آموزش و پرورش) | شمارۀ پیاپی 393 , 394,395ص 4-3 | تابستان 1391 |
بررسی اثربخشی درمان پسخوراند عصبی بر توجه دیداری و شنیداری دانش آموزان دارای اختلال کم توجهی و ... | مجلۀ علوم روانشناختی | 11، شمارۀ پیاپی 42، 208-222 | تابستان1391 |
اثر بازی درمانی با رویکرد شناختی-رفتاری بر مشکلات رفتاری دانشآموزان کم توان ذهنی در دورۀ ابتدایی | فصلنامۀ ایرانی کودکان استثنایی (وزارت آموزش و پرورش) | 12، 2 (شمارۀ پیاپی 44)، 5-16 | تابستان1391 |
پیش بینی نشانههای سلامت روانی بر اساس تابآوری در خواهران و برادران نوجوان دانشآموزان با کم توانی ذهنی شهر شیراز در سال تحصیلی 91-1390 | فصلنامۀ روانشناسی افراد استثنایی (دانشگاه علامه طباطبایی) | 2، 6، 21-46 | تابستان1391 |
خانواده، اینترنت و بازیهای رایانهای | نشریۀ پیوند (وزارت آموزش و پرورش) | شمارۀ پیاپی 392، 9-13 | خرداد1391 |
چند نکته مهم درباره کتاب خوانی و مطالعه برای اولیاء و مربیان | نشریۀ پیوند (وزارت آموزش و پرورش) | شمارۀ پیاپی 391و390، 31-35 | فروردين و ارديبهشت 1391 |
اثربخشی برنامۀ مهارتآموزی حرفهای بر کارآمدی دانشآموزان کمتوان ذهنی در دورۀ متوسطه از دیدگاه دبیران مدارس استثنایی شهر تهران | فصلنامۀ علمی-پژوهشی تحقیقات روانشناختی (دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی) | 3، 12، 84-94 | زمستان 1390 |
بررسی محتوای کتابهای درسی مهارتهای اجتماعی-اقتصادی دانش آموزان کم توان ذهنی از دیدگاه دبیران | فصلنامۀ علمی-پژوهشی تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانههای عمومی | شمارۀ پیاپی 67، 697-715 | زمستان 1390 |
مقایسۀ ویژگیهای خانوادۀ سالم و خانوادۀ ناسالم | نشریه پیوند (وزارت آموزش و پرورش) | شمارۀ پیاپی 388، 7-11 | بهمن 1390 |
مقایسۀ اثربخشی روش آموزش مستقیم و روش آموزش ریاضی موجود بر یادگیری مفاهیم کاربردی ریاضی در دانشآموزان کمتوان ذهنی | فصلنامۀ علمی-پژوهشی کودکان استثنایی (انجمن علمی کودکان استثنایی ایران) | 1، 2و3، 49-64 | پائیز و زمستان 1390 |
مدرسۀ من: دل گفتههای يک دانش آموز ابتدايی | ماهنامۀ رشد تکنولوژی آموزشی (وزارت آموزش و پرورش); | شماره پیاپی 220، 9 | دی 1390 |
خانواده شناسی در عصر جهانی شدن: شناخت آسیبها (بخش دوم) | نشریۀ پیوند (وزارت آموزش و پرورش) | شماره پیاپی 387، 6-10 | دی 1390 |
خانواده شناسی در عصر جهانی شدن: شناخت آسیبها (بخش اول) | نشریۀ پیوند (وزارت آموزش و پرورش) | شماره پیاپی 386 ، 16-19 | آذر 1390 |
شناسایی مهارتهای اجتماعی مورد نیاز دانش آموزان آهسته گام در محیط مدرسه | مجله روانشناسی و علوم تربیتی (دانشگاه تهران) | 41،3، 5-18 | پائیز 1390 |
راهنمای مدرسان آموزش خانواده | نشريه پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شماره پیاپی 384، 21-24 | مهر 1390 |
نقش شیرمادر در رشد نوزاد وکودک | نشريه پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شماره پیاپی 381-382-383، 65-68 | تابستان 1390 |
مدیریت زمان در خانواده سالم | نشريه پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شماره پیاپی 380، 6-10 | خرداد 1390 |
والدین و افسردگی نوجوانان: نشانه شناسی، علت شناسی و چندتوصیه | نشريه پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شماره پیاپی 378-379، 30-35 | فروردین و اردیبهشت 1390 |
بررسی تاثیر آموزش سفالگری در کاهش نارسایی توجه نوجوانان کم توان ذهنی | فصلنامه خانواده پژوهی | شماره پیاپی 1/25، 7، 229-239 | بهار 1390 |
بهداشت روانی در دوران بازنشستگی و راهکارهای غنی سازی آن دوران | نشريه پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شماره پیاپی 377، 35-38 | اسفند 1389 |
تاثیر داستانهای اجتماعی بر مشکلات رفتاری کودکان دارای اختلال طیف اتیسم: یک مطالعه موردی | روان شناسی معاصر | (ویژهنامه)، 172-174 | زمستان 1389 |
مقایسه نگرش دانش آموزان مقطع راهنمایی شبانه روزی تلفیقی و عادی نسبت به دانش آموزان ناشنوا و یکپارچه سازی آموزشی آنان | نشریه تعلیم و تربیت استثنایی | شماره پیاپی 104، 16-25 | دی 1389 |
آسیب شناسی خانواده | نشريه پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شماره پیاپی375، 20-24 | دی 1389 |
ويژگیهای روان سنجی پرسشنامههای سنجش رضايت شغلی کارکنان و رضايت مشتريان بانک صادرات ايران | مجلۀ دستآوردهای روانشناختی (دانشگاه شهيد چمران اهواز) | شمارۀ پیاپی 91 و 92، 1-18 | پائيز و زمستان 1389 |
کفایت روان سنجی مقیاس شاخصهای اختلال نقص توجه جردن | مجله روشها و مدلهای روانشناختی | 1، 1، 63-80 | پائیز 1389 |
مدل سنجش دینداری و ساخت مقیاس آن درسطح ملی | مجله پژوهش های کاربردی روانشناختی (دانشگاه تهران) | 1، 1، 1-24 | پائیز 1389 |
تاثیر آموزش مهارتهای حل مسأله بر میزان مهارتهای اجتماعی کودکان با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی | مجله روانشناسی و علوم تربیتی (دانشگاه تهران) | 40، 3، 37-50 | پائیز 1389 |
نقش آموزش و مشاوره خانواده در شکل گیری خانواده متعالی | نشريه پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شماره پیاپی 374، 9-13 | آذر 1389 |
اعتماد به نفس در کودکان و توصیه هایی برای تقویت آن | نشريه پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شماره پیاپی 372، 28-33 | مهر 1389 |
روشهای اصلاح نگرش جامعه نسبت به افراد با نیازهای ویژه | مجموعه مقاله های همایش پیشگیری از معلولیتها، تهران: انتشارات سازمان آموزش و پرورش استثنایی | تابستان 1389 | |
رابطه ابعاد جهت گیری هدفی با خلاقیت در دانش آموزان دبیرستانی شاغل به تحصیل در مدارس استعدادهای درخشان | مجله علمی- پژوهشی مطالعات آموزش و یادگیری (دانشگاه شیراز) | شماره پیاپی 58، 49-67 | بهار و تابستان 1389 |
تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی بر سازگاری اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دیرآموز | فصلنامه علمی-پژوهشی نوآوریهای آموزشی | شماره پیاپی 33، 163-186 | بهار 1389 |
مقایسه تنیدگی و سلامت روانی در مادران کودکان کم توان ذهنی و عادی | مجله علوم روان شناختی |
شماره پیاپی 33، 68-82 | بهار 1389 |
اثربخشی آموزش مهارتهای مقابله با تنیدگی بر تنیدگی فرزندپروری مادران دارای فرزندان با اختلال کاستی توجه و بیش فعالی | فصلنامه خانواده پژوهی | شماره پیاپی 21، 99-114 | بهار 1389 |
توصيههايی برای پيشگيری از ستيزههای خانوادگی | نشریۀ پیوند (وزارت آموزش و پرورش) | شمارۀ پياپی 366 و 367، 34-39 | فروردين و ارديبهشت 1389 |
آموزش مهارتهای شوخ طبعی و کاهش افسردگی در بیماران آسیب نخاعی | فصلنامه روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی | شماره پیاپی 23، 6، 227-236 | بهار 1389 |
اثربخشی روان درمانی شناختی- رفتاری گروهی و فردی مبتنی بر آموزههای دینی بر ناسازگاریهای روانشناختی زندانیان در زندان رجایی شهر | فصلنامه پژوهش در سلامت روان شناختی | 3، 4، 55-67 | زمستان 1388 |
تاثیر آموزش راهبردهای شناختی- رفتاری بر کاهش اضطراب امتحان دانش آموزان دختر دبیرستانی | مجله روان شناسی و علوم تربیتی (دانشگاه تهران) | 39، 1، 3-21 | بهار 1388 |
خلاقیت چیست؟ و کودک خلاق کیست؟ (بخش اول) | نشريه پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شمارۀ پیاپی 356، 8-11 | خرداد 1388 |
خلاقیت چیست؟ و کودک خلاق کیست؟ (بخش دوم) | نشريه پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شماره های پیاپی 356 و 357، 358، 359، (8-11) و (19-23) |
تابستان 1388 |
جهانی شدن و آسيب شناسی خانواده (چاپ دوم) | مجموعه مقالههای همايش خانواده و جهانی شدن (انتشارات انجمن اوليا و مربيان) | 170-194 | زمستان 1387 |
مقایسه سلامت روانی و سازگاری اجتماعی دانش آموزان دختر تیزهوش در سه موقعیت آموزشی | مجله علوم روان شناختی | شماره پیاپی 28، 494-511 | زمستان 1387 |
تاثیر آموزش مهارت های مدیریت خشم بر کنترل خشم مادران دانش آموزان کم توان ذهنی و دیرآموز | پژوهش در حیطه کودکان استثنایی | 8، 4، 358-369 | زمستان 1387 |
آماده سازی مقیاس سنجش دینداری برای جمعیت دانشجویی | مجله روانشناسی و علوم تربیتی، (دانشگاه تهران) | 38، 3، 23-45 | پائیز 1387 |
ساختار عاملی فهرست تنیدگی ناشی از انتظارهای تحصیلی | روانشناسان ایرانی | 4، 16، 387-398 | تابستان 1387 |
رابطه ابعاد کمال گرایی با خلاقیت در دانش آموزان دبیرستانی مدارس استعدادهای درخشان | فصلنامه خانواده و پژوهش | 2، 4، 25-46 | تابستان 1387 |
مقایسه نگرش معلمان ویژه و عادی و شناسایی متغیرهای مرتبط با نگرش معلمان نسبت به دانش آموزان نابینا و یکپارچه سازی آموزشی آنان | روان شناسی معاصر | ,2,3،6، 50- 6 | پائیز 1387 |
اثربخشی درمانگری رفتاری و شناختی- رفتاری بر کاهش نشانه های بالینی اختلال نارسایی توجه و فزون کنشی کودکان | پژوهش در حیطه کودکان استثنایی | 8، 1، 69-84 | بهار 1387 |
مقایسه نگرش معلمان رابط و عادی دانش آموزان کم شنوا به اثربخشی برنامه های آموزش تلفیقی | پژوهش در حیطه کودکان استثنایی | 8، 3، 294-306 | پائیز 1387 |
تاثیر برنامه جرأت آموزی گروهی در افزایش میزان جرأت ورزی و عزّت نفس دانش آموزان کم جرأت | تازه ها و پژوهش های مشاوره | شماره پیاپی 23، 7-24 | پائیز 1386 |
بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای اجتماعی بر عزتنفس دانشآموزان نابینا | پژوهش در سلامت روانشناختی | 1، 3، 29-37 | پائیز 1386 |
آیا کار نیکو کردن از پر کردن است؟ اهمیت، انواع، شرایط و ویژگی های تمرین و مشق | نشريه پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شماره پیاپی337 ،19-23 | آبان 1386 |
تأثیر آموزش فنون کنترل خود بر بهبود مهارت های اجتماعی دانش آموزان با اختلال کاستی توجه و بیش فعالی | پژوهش در حیطه کودکان استثنایی | 7, 1, 1-18 | بهار 1386 |
راه کارهای زمینه ساز برای جذب کودکان و نوجوانان به نماز در خانواده, در مجموعه مقالات نماز و خانواده (جلد اوّل) | انتشارات انجمن اولیا و مربیان و ستاد اقامه نماز | 173-189 | 1386 |
جهانی شدن و شناسی خانواده, در خانواه و جهانی شدن | انتشارات انجمن اولیا و مربیان | 170- 194 | 1386 |
مدیریت زمان در خانواده | ماهنامه سیمرغ | شماره پیاپی 10، 28-33 | اردیبهشت 1385 |
چگونه کتاب بخوانیم؟ | نشريه پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شماره پیاپی326 ،24-31 | آذر 1385 |
بهداشت روانی در دوران بازنشستگی | ماهنامه سیمرغ | شماره پیاپی 12، 74-77 | آبان 1385 |
چرا کودکان دچار بی اشتهایی روانی می شوند؟ | نشريه پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شماره پیاپی315 ،14-19 | دی 1384 |
مقایسه مهارتهای اجتماعی دانش آموزان کم شنوا در مدارس تلفیقی و استثنایی | مجله روانشناسی و علوم تربیتی (دانشگاه تهران) | 35، 2، 63-83 | پائیز و زمستان 1384 |
بررسی رضایت زناشویی والدین کودکان کم توان ذهنی و کودکان عادی | مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز | 22، 4، 72-81 | زمستان 1384 |
عوامل موثر در ازدواج موفق: پیش از ازدواج | ماهنامه سیمرغ | شماره پیاپی 9، 3-8 | بهمن 1384 |
سبب شناسی بی اشتهایی روانی در کودکان | فصلنامه احیا | شماره های پیاپی 10 و 11، 17-22 | تابستان 1384 |
مقایسه اثر بخشی روشهای بالینی و بهبود خود به خودی در درمان لكنت كودكان با ناروانی گفتار | مجله علوم تربیتی و روانشناسی (دانشگاه شهید چمران اهواز) | 12، 2، 65-90 | تابستان 1384 |
عوامل موثر بر نگرش معلمان ویژه و عادی نسبت به دانش آموزان عقب مانده ذهنی و یکپارچه سازی آموزشی آنان | فصلنامه نوآوریهای آموزشی | شماره پیاپی10، 54- 73 | زمستان 1383 |
رضامندی زناشویی، ابراز هیجان والدین و مشكلات عاطفی- رفتاری كودكان | مجله روانشناسی (فصلنامه انجمن ایرانی روانشناسی) | شماره پیاپی 29، 52-69 | بهار 1383 |
مقایسه اثربخشی روشهای مشاوره گروهی و اقتصاد ژتونی در كاهش مشكلات رفتاری دانشآموزان عقب مانده ذهنی | مجله روانشناسی (فصلنامه انجمن ایرانی روانشناسی) | شماره پیاپی 28، 372-386 | زمستان 1382 |
تاثیر نقاشی درمانی در كاهش رفتارهای پرخاشگرانه دانشآموزان عقب مانده ذهنی | مجله روانشناسی و علوم تربیتی (دانشگاه تهران) | 32، 2، 155-170 | پائیز و زمستان 1381 |
مشاوره با والدین كودكان خردسال پرخاشگر: یك رهیافت درمانی تلفیقی (ترجمه) | فصلنامه حوزه و دانشگاه | شماره پیاپی31، 111-137 | تابستان 1381 |
تاثیر برنامه های آگاه سازی و تماس اجتماعی بر دانش آموزان دبیرستانی نسبت به دانش آموزان عقب مانده ذهنی و یکپارچه سازی آموزش آنان | مجله علوم انسانی دانشگاه شیراز | شماره پیاپی 36 | پائیز 1381 |
هفتاد رهنمود مهم درباره مدیریت زمان برای مادران و پدران | نشريه پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شماره پیاپی 280، 15-25 | بهمن 1381 |
خانواده، كتاب و فرهنگ كتاب خوانی | نشريه پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شماره پیاپی 269، 52 - 63 | اسفند 1380 |
نقشهای معلم | نشريه پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شماره پیاپی 260، 36 - 45 | خرداد 1380 |
تاثیر آموزش راهبردهای شناختی- فراشناختی (روش خود آموزی) بر عملکرد حل مساله ریاضی دانش آموزان کم توان ذهنی | فصلنامه پژوهش در حیطه کودکان استثنایی | 2، 171-186 | زمستان 1380 |
عوامل موثر در ازدواج موفق: پیش از ازدواج | نشريه پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شماره پیاپی 261، 262 و 263، صفحات 73-84 | تابستان 1380 |
هنجاریابی آزمون هوش ویلیامز برای كودكان با نارسایی بینایی | مجله روانشناسی (فصلنامه انجمن ایرانی روانشناسی) | شماره پیاپی 19، 216 - 230 | پائیز 1380 |
مقایسه ادراك لیاقتهای شناختی و اجتماعی در دانشآموزان با پیشرفت تحصیلی پایین، دیرآموز و عادی | مجله روانشناسی و علوم تربیتی(دانشگاه تهران) | 31، 1، 21 - 40 | بهار و تابستان 1380 |
تعلیم و تربیت چیست؟ | نشريه پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | 252، 11 - 13 | مهر 1379 |
مقایسه نگرش دانشآموزان دبیرستانهای تلفیقی و عادی نسبت به دانشآموزان ناشنوا و یكپارچه سازی آموزشی آنان | مجله روانشناسی (فصلنامه انجمن ایرانی روانشناسی) | شماره پیاپی 16، 371- 378 | زمستان 1379 |
مقایسه هوش غیر كلامی دانشآموزان ناشنوا و شنوا در گروههای سنی شش، نه و دوازده سال | مجله روانشناسی و علوم تربیتی (دانشگاه تهران) | 30 ،2، 95 و 110 | پائیز و زمستان 1379 |
اصول برقراری رابطۀ انسانی با نوجوانان (بخش دوم) | نشريۀ پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شمارۀ پياپی 229، 34-40 | آبان 1377 |
اصول برقراری رابطۀ انسانی با نوجوانان (بخش اول) | نشريۀ پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | شماره های پياپی 225، 226 و 227، 86-95 | تابستان 1377 |
نقش مشاوران در اصلاح نگرش جامعه نسبت به افراد معلول، | مجموعه مقالات دومین سمینار راهنمایی و مشاوره - انتشارت دانشگاه علامه طباطبایی | 17-22 | 1376 |
انكار، دفاع بزهكاران | پیك زندان | 1، 5، 28 - 32 | آبان 1376 |
پنجاه ويژگی انسان در قرآن | مجلۀ رشد معلم; | شمارۀ پیاپی 123، 44-45 | بهمن 1375 |
انتظارهای يک کودک استثنايی | نشریۀ پیوند (وزارت آموزش و پرورش) | شمارۀ پياپی 196، 20-25 | 1374 |
آسيب شناسی ازدواج و خانواده | نشریۀ پیوند (وزارت آموزش و پرورش) | شمارۀ پياپی 188، 48-56 | 1374 |
كودكان مبتلا به بی اختیاری در نگهداری و كنترل ادرار | مجموعه مقالات اولین سمینار راهنمایی و مشاوره - انتشارت دانشگاه علامه طباطبایی | 71-85 | 1374 |
رهنمودهای مهم برای برنامه ریزان و مدرسان آموزش خانوده | نشريه پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | 184، 56 - 66. | بهمن 1373 |
یكپارچه سازی آموزشی چیست؟ | ماهنامه تعلیم و تربیت استثنایی(وزارت آموزش و پرورش) | شماره یك،16- 17. | مهر و آبان 1372 |
نهضت عادی سازی | نشریه كودكان استثنایی(انجمن علمی کودکان استثنايی) | 2، 20-32 | بهار و تابستان 1371 |
با اصول برنامه ریزی درسی آشنا شوید | رشد تكنولوژی آموزشی(وزارت آموزش و پرورش) | 8، 1، 1 و 2، 20 - 21 | مهر و آبان1371 |
پنجاه نكته از قرآن درباره انسان: انسان كیست و چیست؟ | ماهنامه تربیت(وزارت آموزش و پرورش) | 10، 24 -25 | تابستان 1371 |
چهل و یك نكته مهم پیرامون برقراری رابطه انسانی با كودك | نشريه پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | 144، 14 - 19 | مهر 1370 |
نكاتی چند پیرامون روانشناسی و شیوه پاسخ گویی به سوالهای آن | نشریه راه دانشگاه | شماره یازدهم، 19 - 23 | شهریور 1370 |
از شب ادراری كودكان چه میدانیم؟ (بخش دوم) | نشريه پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | 142 و 143، 58 - 66 | تابستان 1370 |
شب ادراری كودكان (بخش اول) | نشريه پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | 140، 36 - 43 | خرداد 1370 |
اصلاح رفتار كودكان | نشريه پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | 138 و 139، 24-29 | فروردین 1370 |
نكاتی چند پیرامون مطالعه سریعتر و مؤثرتر | اطلاعات علمی | 1، 16، 15 - 17 | خرداد 1365 |
چكیده پنجاه و یك نكته مهم پیرامون مصاحبه فردی در مشاوره و مددكاری اجتماعی | نشریه روانشناسی (مركز روانشناسی رازی) | شماره 14، 71 - 75 | پائیز 1365 |
مدلهای تدریس | مجله رشد معلم | 24، 24 - 27 | مهر 1364 |
انعكاس رفتار:كودكان چگونه رفتار میكنند؟ | نشريه پيوند (وزارت آموزش و پرورش) | 29، 26 - 27 | اسفند1360 |
عنوان مقاله | عنوان همایش | برگزار کننده | زمان برگزاری |
شناسايی مهارتهای پيشحرفهای مورد نياز دانشآموزان کمتوانهوشی برای طراحی برنامۀ درسی | مجموعه چکيدۀ مقالات دومين کنگرۀ توانبخشی حرفهای ايران | دانشگاه علوم بهزيستی و توانبخشی | 1392 |
توان بخشی اجتماعی و حرفهای: يک ضرورت حياتی برای افراد ديرآموز | مجموعه چکيدۀ مقالات دومين کنگرۀ توانبخشی حرفهای ايران | دانشگاه علوم بهزيستی و توانبخشی | 1392 |
نقش عوامل خانوادگی در گرايش کودکان و نوجوانان به بزهکاری: يک مطالعۀ فراتحليل | مجموعه چکيدۀ مقالات نخستين همايش ملی خانواده و امنيت | دانشگاه يزد و فرماندهی انتظامی استان يزد | 1392 |
نيازسنجی حمايت اجتماعی والدين کودکان درخودمانده | مجموعه مقالههای پنجمين همايش بينالمللی روانپزشکی کودک و نوجوان | انجمن روانپزشکی کودک و نوجوان ايران | 1391 |
رابطۀ عوامل تنشزا در دوران بارداری با تولد کودک با اختلال کاستی توجه و بيشفعالی | چکيدۀ مقالات همايش تربيت و نهادهای اجتماعی: خانواده، مدرسه و محله | انجمن علمی اوليا و مربيان ايران | 1391 |
نيازسنجی آموزشی دانشآموزان ناشنوای هنرستانی | چکيدۀ مقالات اولين سمينار مدرسه و کودک با نيازهای ويژه | دانشگاه علوم بهزيستی و توانبخشی | 1391 |
اثر بازی درمانی با رويکرد شناختی-رفتاری بر مشکلات رفتاری دانش آموزان کم توان ذهنی (پيشگيری ثالث) | مجموعه مقالههای دومين همايش پيشگيری از معلولیتها | سازمان آموزش و پرورش استثنايی ايران | 1391 |
پيشگفتار دبير علمی همايش | چکيده نامۀ همايش خدمات کتابخانهای و افراد با آسيب بينايی | سازمان اسناد و کتابخانۀ ملی جمهوری اسلامی ايران | 1390 |
نقش شیر مادر در رشد شيرخوار | کنگرۀ ملي سلامت مادر و کودک و شیر مادر | انجمن ترويج تغذيه با شیر مادر | 1389 |
روشهای اصلاح نگرش نسبت به افراد با آسيب نخاعی | دومين سمينار تخصصی ضايعات نخاعی ايران | دانشگاه علوم بهزيستی و توانبخشی و مرکز حمايت از معلولين ضايعات نخاعی ايران | 1389 |
اثر بخشی آموزش مهارتهای مقابله با تنيدگی بر تنيدگی فرزند پروری مادران دارای فرزندان با اختلال کاستی توجه و بيش فعالی | چهارمين کنگرۀ ملی آسيب شناسی خانواده | دانشگاه شهيد بهشتی | 1389 |
تاثير داستانهای اجتماعی بر مشکلات رفتاری کودکان دارای اختلال طيف اتيسم: يک مطالعۀ موردی | سومين کنگرۀ انجمن روانشناسی ايران | دانشگاه شهيد بهشتی | 1389 |
بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای ارتباطی بر رضايت زناشويی همسران نابينا و بينا | پنجمين همايش مشاوره اسلامی: مشاوره خانواده و بهداشت جنسی | موسسه مطالعاتی مشاوره اسلامی | 1388 |
اهميت آموزش جنسی و چگونگی تعليم و تربيت جنسی کودکان و نوجوانان | پنجمين همايش مشاوره اسلامی: مشاوره خانواده و بهداشت جنسی | موسسه مطالعاتی مشاوره اسلامی | 1388 |
مقايسه ميزان افسردگی و اضطراب دانش آموزان نابينا در دبیرستانهای روزانه و شبانه روزی | همايش ملی مشکلات اضطرابی کودکان و نوجوانان | دانشگاه پيام نور، واحد کرج | 1388 |
مقايسه نگرش دانش آموزان شبانه روزی تلفيقی و عادی نسبت به دانش آموزان ناشنوا و يکپارچه سازی آموزشی آنان | همايش پيشگيری از معلولیتها | سازمان آموزش و پرورش استثنايی ايران | 1388 |
روشهای اصلاح نگرش جامعه نسبت به افراد با نيازهای ويژه | همايش پيشگيری از معلولیتها | سازمان آموزش و پرورش استثنايی ايران | 1388 |
بررسی اثربخشی آموزش مهارت شوخ طبعی بر افسردگی افراد با آسيب نخاعی | اولين سمينار تخصصی ضايعات نخاعی ايران | دانشگاه علوم بهزيستی و توانبخشی | 1388 |
بررسی روشهای جذب جوانان به مساجد | همايش مشاوره و چالشهای نسل جوان | انجمن مشاوره ايران | 1388 |
مقايسه مهارت های اجتماعی وپيشرفت تحصيلی دانش آموزان ناشنوای دختر دارای مادر ناشنوا و دانش آموزان ناشنوای دختر دارای مادر شنوا | نخستين همايش علمی کودکان استثنايی | انجمن علمی کودکان استثنايی ايران | 1387 |
رابطه ابعاد کمال گرايی با خلاقيت در دانش آموزان دبيرستانی شاغل به تحصيل درمدارس استعدادهای درخشان | نخستين همايش علمی کودکان استثنايی | انجمن علمی کودکان استثنايی ايران | 1387 |
تنيدگی و سلامت روانی در مادران کودکان کم توان ذهنی و مادران کودکان عادی | نخستين همايش علمی کودکان استثنايی | انجمن علمی کودکان استثنايی ايران | 1387 |
تاثير آموزش مهارت های حرکتی پايه بر هوش بهر کودکان کم توان ذهنی | نخستين همايش علمی کودکان استثنايی | انجمن علمی کودکان استثنايی ايران | 1387 |
بررسی رابطه ابعاد کمال گرايی با خلاقيت در دانش آموزان دبيرستانی شاغل به تحصيل درمدارس استعدادهای درخشان | اولين کنفرانس ملی خلاقيت شناسی و مهندسی و مديريت نوآوری ايران | پژوهشکده علوم خلاقيت شناسی ، نوآوری وتريز | 1387 |
تاثير آموزش سفالگری بر کاهش نارسايی در توجه دانش آموزان عقب مانده ذهنی | اولين کنگره سراسری هنر درمانی در ايران | دانشگاه شهيد بهشتی | 1385 |
توصيه هايی برای بهبود تغذيه دانش آموزان دبستانی | همايش تغذيه کودکان دبستانی | انجمن علمی تغذيه کودکان ايران | 1385 |
جهانی شدن و آسيب شناسی خانواده | همايش خانواده و جهانی شدن | وزارت آموزش و پرورش، سازمان مرکزی انجمن اوليا و مربيان. | 1384 |
گزارش مقدماتی تهيه و آماده سازی پرسشنامه دين داری دانشجويان | نخستين همايش گفتگوی علم و دين | مرکز ملی تحقيقات علوم پزشکی ايران | 1384 |
حقوق کودکان استثنايی و موانع يکپارچه سازی و برابر سازی فرصت ها در ايران | حقوق کودکان استثنايی و موانع يکپارچه سازی و برابر سازی فرصت ها در ايران | سازمان آموزش و پرورش استثنايی ايران | 1380 |
يکپارچه سازی و اصلاح نگرش جامعه نسبت به افراد معلول | نخستين کنگرۀ علمی عقب ماندگی ذهنی | دانشگاه علوم بهزيستی و توانبخشی | 1376 |
رفتار شناسی کودکان مبتلا به بی اختياری در نگهداری ادرار | اولين سمينار سراسری بررسی علل و پيشگيری از اختلال های روانی و رفتاری در کودکان و نوجوانان | دانشگاه علوم پزشکی زنجان | 1371 |